It is currently 2012 mei 16, 23:49

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Welcome
-

Welkom op Racer's Actie Forum

Onafhankelijk forum voor liefhebbers van:
- Mechanische Muziekinstrumenten
- Hobby en vrije tijd
- Model- en Zelfbouw
- Kunstrubriek
- Offtopic

Om te kunnen inloggen, moet je geregistreerd zijn. Registreren duurt slechts enkele momenten en
hierdoor neemt het aantal mogelijkheden toe die je hebt op dit forum. You are currently viewing our
boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other
features. Registration is fast, simple, and free.

PS Forumleden krijgen meer informatie te zien!
Registratie is een kwestie van slechts enkele minuten.

-

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Author Message
 Post subject: 18-06-2011 Alkmaar - Orgelfestival Holland
BerichtPosted: 2011 jun 18, 20:53 
Site Admin

Highscores: 4
-

Afbeelding

-

Profiel  

Post subject: Re: 18-06-2011 Alkmaar - Orgelfestival Holland
BerichtPosted: 2011 jun 18, 20:58 
Site Admin

-

Draaiorgels wijzen U de weg ... De vraag was 'waar naar toe eigenlijk?'. De draaiorgels stonden her en der verspreid in de binnenstad.
Zoek en gij zult vinden! Ik heb één grote kerk gezien en die was gesloten. Via een (toevallig openstaand) achterdeurtje heb ik zegge en schrijve één kerk bezocht.
De binnenstad werd overspoeld door duizenden lawaaierige wandelaars (op den duur word je daar niet echt blij van) die vergezeld door drumbands de stad 'onveilig
maakten. Het ergste :lol: was dat ze 'onze' liefelijke draaiorgelklanken volledig overstemde :shock: 'Prof. Johan Cruijff' heeft eens gezegd 'elk nadeel heeft zijn voordeel'
.... en dat klopt. Toen ik uit de trein stapte stopte het met regenen. Verder kent Alkmaar enkele steegjes waar het opvallend 'warm en rustig is' :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-

Profiel  

BerichtPosted: 2011 jun 18, 21:20 
Site Admin

-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-

Profiel  

BerichtPosted: 2011 jun 18, 22:52 
Site Admin

-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-

Profiel  

BerichtPosted: 2011 jun 18, 22:54 
Site Admin

-

Afbeelding

Afbeelding

©2011©Alkmaar-Orgelfestival-Holland©Racer

-

Profiel  

BerichtPosted: 2011 jun 18, 23:02 
Site Admin

©2011

Profiel  

BerichtPosted: 2011 jun 20, 12:43 

Tsja Ronald, men zou zich kunnen afvragen waarom "onze orgels' dan persé op de eerste zaterdag (18 juni) van de orgelweek mogen "opdraven" :roll: en waarom niet op de laatste zaterdag van de orgelweek (25 juni). Aannemende dat, er dan niet zo veel andere activiteiten tegelijkertijd in de binnenstad plaats vinden. :?: Als ik jouw foto's bekijk, lijkt het erop, dat "onze orgels" alléén maar decor stukken waren. :shock: Jammer, zeker voor de exploitant/eigenaren.
Een ander voordeel van de "laatste zaterdag" zou zijn geweest, dat er niet drie orgelevenementen tegelijk hadden plaatsgevonden, waardoor meer liefhebbers (een aantal wat door "de vergrijzing' alléén maar minder lijkt te worden :wink: ) aanwezig hadden kunnen zijn om van de orgels te genieten.
Maar ja coördinatie in "orgelland"...............we kunnen er nog "uren" over filosoferen. :?

Profiel  

BerichtPosted: 2011 jun 20, 21:43 

Twee jaar geleden was het beter weer, maar ook toen was het hoofdgebeuren de intocht van de Plus-4 daagse. Ook toen waren de draaiorgels bijzaak. Sommige muziekkorpsen plegen zo'n aanslag op het gehoor, dat ik me afvraag hoe dat van die trommelaars over tien jaar zal zijn. Bovendien was in de Langestraat enkele kuub luidsprekers opgesteld waar t@#$herrie uitkwam. Omdat het Gavioli-orgeltje van H.van Oost niet gepresenteerd kon worden, was 't Puttertje als vervanger .
De orgels waren als ik het zo bekijk allemaal uit Noord Holland (van Den Helder tot Purmerend) afkomstig.
En zo'n evenement dat samenvalt met Bennekom en Veurne trekt niet veel bezoekers van elders. Zelf vertoefde ik die week in Gouda, maar ben toch naar Alkmaar gegaan, ondanks de sombere weersverwachting. Doch bij wederom samenvallen met de intocht zal ik thuisblijven.

Een teleurgestelde liefhebber.

Profiel  

BerichtPosted: 2011 jun 23, 18:04 
Site Admin

Re: 'Alkmaar Orgelfestival'.

Afbeelding

Ik heb even de tijd genomen voor een reactie n.a.v. 'Alkmaar Orgelfestival'.
Wat mij opvalt is dat er voornamelijk vanuit het gezichtsveld van de draaiorgelliefhebber wordt gereageerd.
(PS. ik deed daar zelf ook een beetje aan mee met mijn commentaar bij mijn repo).

Maar vanuit een organisatie bekeken van diegenen die een evenement organiseren ligt het m.i. toch anders.
Als de plaatselijke winkeliersvereniging een braderie wil organiseren dan hoeft men geen rekening te houden
met wat er elders (in de wereld) op die zelfde dag (ook) wordt georganiseerd.
Dus de organisatoren van Veurne, Alkmaar en Bennekom plannen gewoon hun eigen activiteiten.
Dat andere organisaties en/of personen zich hiermee 'moeten' bemoeien (als alles op één dag valt) is m.i.
een onzinnige gedachte. Praktisch kan dat ook niet en een organisatie kan zich (terecht) afvragen waar men
zich mee bemoeit?

In dit verband zie ik ook geen taak weggelegd voor b.v. de KDV. Ik zie de KDV als een winkeltje waar de diverse
organisaties hun wensen op de toonbank leggen. Stel: er zijn drie orgeldagen op dezelfde dag gepland, men
doet hun inkopen in dezelfde winkel, moet de winkelier dan nee verkopen omdat er op die datum elders nog
twee evenementen zijn gepland?.
Alleen wanneer een vereniging zelf een aantal orgeldagen plant kan men er rekening mee houden dat hij niet
samenvalt met een dag dat er elders ook een orgeldag plaatsvindt.

Dat orgelliefhebbers het liefst het orgel beluisteren in 'alle stilte' begrijp ik goed, echter, een orgelman wordt
(zoals bij Alkmaar) ingehuurd om de 'feestvreugde’ te vergroten en is 'slechts' een onderdeel van het totale
evenement. Het is dan ook niet 'sneu' dat 'zijn orgelklanken' verloren gaan in het omgevingslawaai.
Men wordt ingehuurd en betaald om daar aanwezig te zijn, dat is totaal iets anders dan dat men op een orgeldag
draait georganiseerd door een stichting of vereniging. Uiteindelijk is het wel zijn broondwinning.

Naast de 'kleine wensjes van de orgelliefhebber' zijn er dus nog (veel) meer belangen in het geding.

Racer.

-

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]